Patut La Anjing Jiranku Senyap, Rupa-Rupanya.....

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhPa9EjKRiYiki-UNhcwC6eunMPc2zWqV6L94umxoLUWayMBwyRB8ofo28mKjkuYe1vCGDMnQ-K2RumrKf-XmZmurM5_u499Ki9PiEvxZ-HswbWlp1ZTJ2NnMzrAjcHfM8jcgTRfZPxZrI4/s1600/bulldog.jpg

anjing jiran sebijik macam ni la


Sudah banyak malam pada minggu lepas saya tidak dapat tidur dengan lena disebabkan salakan anjing yang saya kira tidak sepatutnya menyalak. Maka tidur la saya dalam keadaan sumpah seranah ( doa tidur still baca).

Anjing tu dirantai betul-betul dengan tingkap bilik saya.

Dalam hati tuhan punya la rasa, kalau boleh nak bagi kepak ayam spicy bersalut racun rumput jer.

Sabar cikgu, sabar kata anak murid masa dalam kelas.

Ye la, kucing lalu pun menyalak macam tengok pencuru 1 lori? faham-faham la.

Maka apabila minggu ni senyap, saya menjadi hairan. Pendek cerita..

Aku: hello uncle, siram pokok bunya ke?

Apek: hai, mau pegi sekolah ke? silam pokok ni, sekalang manyak panas

Aku: tu la, kat kelantan sekarang hujan sokmo

Apek: ooooo

Aku: kenapa sekarang tak bunyi dah Johny menyalak? sakit ke?

Apek: haiya, tarak tau ka? Johny mati manyak ali dah woo...

Aku: ye ke? patut la senyap

Apek: sian sama dia, silap makan apa tah. entah dari mana dia g makan kepak ayam. mulut berbuih bila uncle bangun pagi ali tu

Aku dalam hati: hai ada orang lain dulu yang guna taktik aku. cis peniru!


Psssttt: bukan ambo yang buat deh!

Comments