Apakah Makanan Dan Minuman Ahli Neraka?



1. Apakah makanan untuk ahli neraka ?
2. Apakah minuman untuk ahli neraka ?
3. Apakah binatang yg terdapat di dalam neraka ?
4. Bagaimanakah hujan di dalam neraka ?
5. Bagaimanakah sifat malaikat penjaga neraka ?

Jawapan..

1. Zaqum - Tatkala makanan itu dimakan, maka langsung mendidih apa yg ada dalam perutnya, termasuk otaknya juga mendidih. Lalu keluarlah api yg menjilat-jilat dari mulut mereka. Seluruh isi perut mereka hancur meleleh jatuh di atas telapak kaki mereka.

2. Minumannya ialah dari air panas yg mengelegak - Jika mereka meminum air tersebut dgn tangannya, maka jari-jarinya akan hancur. Kalau air itu sudah dekat di wajahnya, maka matanya akan jatuh meleleh berserta pipinya. Tatkala air panas tadi masuk ke perutnya, maka akan terpotong-potong seluruh usus dan hatinya..

3. Ular dan kala jengking yg besarnya seperti unta..

4. Ada 2 hujan..yg pertama ialah hujan batu api - hujan yg menimpa kepala ahli neraka kemudian batu itu keluar drpd duburnya..yg kedua ialah hujan ular yg besar seperti leher unta - barangsiapa yg digigit ular dgn sekali gigitan, maka tidak akan hilang sakitnya seribu tahun..

5. Mata malaikat penjaga neraka itu seperti kilat yg menyambar, gigi mereka putih seperti tanduk sapi, bibir mereka menyentuh telapak kakinya, api selalu menjilat-jilat keluar dari mulutnya. Jarak antara bahu setiap malaikat sejauh perjalanan satu tahun. Allah tidak menciptakn rasa kasihan dan sikap lemah-lembut di hati malaikat penjaga neraka, meskipun sebesar semut kecil.

Salah satu dari para malaikat Zabaniyah dpt mengambil 10000 org kafir hanya dgn memakai satu tangan, mengambil 10000 org lg dgn memakai tgn yg lain, 10000 org lg diambil dgn salah satu kakinya, dan 10000 org lg diambil dgn kakinya yg lain. Maka sekali ambil ada 40000 org kafir yg langsung dilemparkan ke neraka. Begitulah kekuatan dan kemampuan yg luar biasa dimiliki oleh Malaikat Zabaniyah. Sedangkan yg memimpin seluruh Malaikat Zabaniyah adalah Malaikat Malik...

Comments